Jeżeli ktoś będzie prowadził swoją firmę, to w wielu przypadkach do podjęcia będzie miał dużo różnych decyzji. Istotne jest przy tym to, aby podejmować takie decyzje w oparciu o jak największą ilość informacji, które mogą w tym pomóc. Takie informacje uzyskać można na różne sposoby. Niejednokrotnie po prostu to będą dane otrzymane z analizy sprzedażowych raportów, lecz coraz większa liczba firm zaczyna też sięgać po najróżniejsze badania. Te wykonywane są z reguły przez zewnętrzne, całkowicie niezależne firmy, i jeżeli zostaną dobrze wykonane, to mogą dostarczyć bardzo dużo cennych informacji.
Jednym z podstawowych obszarów analizy są badania marketingowe, które mają na celu pomiar skuteczności realizowanych działań promocyjnych. Na ich podstawie otrzymać można informacje w temacie tego, jak konkretna marka i jej wizerunek są spostrzegane wśród klientów czy jak przedstawiają się oferowane usługi czy produkty. Dość duże znaczenie mają też testy czytelności ulotek czy reklam, przez co stosunkowo prosto można spróbować wdrożyć ewentualne poprawki.
Dużo firm decyduje się też na badania rynku, które dla wielu osób to dokładnie to samo co marketingowe. W praktyce jednak różnice są duże, przede wszystkim z uwagi na to, że rynkowe badania analizują konsumenckie zachowania klientów i podejmowane przez nich decyzje. Aby były one jak najbardziej wiarygodne, to stosuje się często telefoniczne albo bezpośrednie. Jeżeli będą odpowiednio zrobione, to dostarczą wielu przydatnych do późniejszych działań informacji.
+Tekst Sponsorowany+