Doglądająca o własny wizerunek w oczach klientów korporacja, koniecznie powinna porządnie gigantyczną wagę przykładać o powiązanych z nim zagadnień. Są to przede wszystkim, zdawałoby się, drobnostki, które jednak znamiennie wpływają na to, jak postrzegają nas konsumenci oraz współpracownicy. Jedną z takich rzeczy z całą pewnością jest papier firmowy, innymi słowy umyślnie zaprojektowane arkusze, na których drukowane są wszelkie informacje i korespondencja firmowa, a także faktury i inne tego typu dokumenty.
W jaki sposób każdy prawdopodobnie się domyśla, nadrzędną cechą słusznego papieru służbowego jest estetyka jego projektu i wykonania – ma obowiązek on być nie tylko specyficzny i nie dający się pomylić z żadną inną firmą, jakkolwiek również ładny, miły dla oka i nienarzucający się. Projektując papier firmowy należy również pamiętać, żeby zostawić wymaganą ilość wolnego miejsca, na jakie będzie można umieszczać treść wszystkich firmowych dokumentów – nigdy nie może być jej za mało.
Niezwykle znacząca jest także kolorystyka, obroniona w stonowanej, nierażącej oczy tonacji – sprawdź papier kolorowy. Egzystujemy w czasach, w których stopniowo maleje rola druku i wszystkich przygotowywanych w ten sposób dokumentów, które zastępują powoli przeróżnego rodzaju elektroniczne faktury oraz korespondencja odbywana drogą mailową. Wydawać by się mogło, iż papier firmowy ma obowiązek w takiej sytuacji tracić na znaczeniu, jednakże z całą pewnością tak nie jest – wciąż jest on używany oraz żadna firma, której zależy na tym, żeby jej konsumenci postrzegali ją jako wprawną nie powinna lekceważyć tego tematu.
Z pewnością nadzwyczaj istotny jest projekt papieru firmowego, jaki pozwoli klientom natychmiast rozpoznać, że dany dokument pochodzi właśnie z naszej firmy – bez żadnego ale powinno odkryć się tak logo naszego przedsiębiorstwa, krótkie hasło promocyjne oraz dane kontaktowe. Należy również pamiętać, że papier formowy powinien być utrzymany w nienarzucającej się kolorystyce, zezwalającej oczom skupić się na treści dokumentów, jakich jest nośnikiem – wyraziste odcienie dopuszczalne są tylko w owym czasie, kiedy tak właściwie którąś z informacji należy w pewien sposób wyodrębnić.